Gambaran keseluruhan dan ciri injap kawalan aliran

Gambaran keseluruhan

Injap kawalan aliran adalah injap yang bergantung pada perubahan rintangan bendalir untuk mengawal aliran lubang di bawah perbezaan tekanan tertentu, sehingga dapat menyesuaikan kelajuan pergerakan penggerak (silinder hidraulik atau motor hidraulik). Ia terutamanya merangkumi injap pendikit, injap kawalan kelajuan, injap pendikit limpahan dan injap pemungut pengalih. Borang pemasangan adalah pemasangan mendatar. Kaedah penyambungan dibahagikan kepada jenis bebibir dan jenis utas; jenis kimpalan. Kaedah kawalan dan penyesuaian dibahagikan kepada automatik dan manual.

 Ciri-ciri Produk

Injap kawalan aliran, juga dikenali sebagai injap kawalan aliran 400X, adalah injap multifungsi yang menggunakan kaedah perintis berketepatan tinggi untuk mengawal aliran.

1. Perubahan pada prinsip pengurangan luas DAS dengan menggunakan pelat lubang atau injap pendikit mekanikal semata-mata, menggunakan injap perintis yang berkaitan untuk meminimumkan kehilangan tenaga dalam proses pendikit

2. Kepekaan, keselamatan dan kebolehpercayaan kawalan tinggi, penyahpepijatan mudah dan jangka hayat yang panjang.

Injap kawalan aliran secara automatik dapat mencapai keseimbangan aliran sistem tanpa bekalan kuasa luaran. Alirannya dibatasi dengan menjaga perbezaan tekanan antara depan dan belakang lubang tetap (bukaan tetap) tetap, sehingga dapat juga disebut injap aliran tetap.

Objek injap aliran tetap adalah aliran, yang dapat mengunci jumlah air yang mengalir melalui injap, bukan keseimbangan rintangan. Dia dapat menyelesaikan masalah ketidakseimbangan dinamik sistem: untuk mengekalkan kecekapan tinggi operasi peti sejuk tunggal, dandang, menara penyejuk, penukar haba, dan lain-lain, perlu untuk mengawal aliran peralatan ini untuk diperbaiki pada nilai dinilai; dari akhir sistem, untuk mengelakkan Pengaruh saling penyesuaian dinamik juga memerlukan pengehadan aliran pada hujung peranti atau cabang.

Masalah yang harus diperhatikan dalam rancangannya, kelemahan injap kawalan aliran adalah bahawa injap tersebut memiliki syarat perbezaan kerja minimum. Produk am memerlukan perbezaan tekanan kerja minimum 20KPa. Sekiranya dipasang pada litar yang paling tidak menguntungkan, pasti memerlukan pam air yang beredar meningkat sebanyak 2 meter lajur air. Kepala kerja hendaklah dipasang pada jarak dekat dan tidak selesa di hujungnya. Jangan pasangkan injap kawalan aliran ini apabila pengguna berada jauh dari sumber haba lebih daripada 80% radius pemanasan.


Masa pengeposan: 21 Apr-21
WhatsApp Online Chat!